» Съвети за здраво сърце
Съвети за здраво сърце

Съвети за здраво сърце

Следвайте тези прости, но ефективни препоръки за сърдечносъдово здраве. Така ще намалите риска от сърдечносъдови заболявания.

Тайната на здравото сърце…

Сърдечносъдовите заболявания могат да бъдат предотвратени. Според проучвания, промени в начина на живот могат да намалят риска от сърдечносъдови заболявания с около 82%. Трябва да обърнете внимание на следните съвети за здрава сърдечносъдова система:

Сбогувайте се с цигарите

Спрете цигарите или не пропушвайте отново, ако вече сте ги отказали. Ако имате нужда от помощ за отказване от тютюнопушенето, свържете се с нашите консултантски центрове.

Ходете редовно

Правете умерени упражнения, като бързо ходене за 30 до 60 минути дневно. Старайте се да тренирате поне по 150 минути на седмица. За да постигнете тази цел, можете да ходите по 30 минути всеки ден в продължение на 5 дни в седмицата. Ако имате наднормено тегло, можете да удължите всяка разходка до 60 или 90 минути.

Освободете се от излишното тегло

Наднорменото тегло е един от основните рискови фактори за коронарна болест на сърцето. Счита се за важен рисков фактор не само за сърдечни заболявания, но също и за захарен диабет и хипертония, които проправят пътя за сърдечни заболявания. Научните изследвания показват, че свалянето дори само на 5% от наднорменото тегло повишава качеството на живот, намалява риска от диабет и повлиява положително на липидния профил в кръвта. Отлагането на мазнини, характеризиращо се с натрупване на мазнини в областта на корема, е сериозен рисков фактор за коронарна артериална болест. Има положителна корелация между индекса на телесна маса и смъртността. Индекс на телесна маса под 25 кг/м2 е нормален, 25-30 кг/м2 е наднормено тегло, и над 30 кг/м2 предполага затлъстяване. Освен това, съотношение на талията към ханша над нормалните граници или с други думи, абдоминалното затлъстяване, увеличава риска от коронарна артериална болест. Нормалното съотношение между талията и бедрата е 0,9 при мъжете и 0,8 при жените. Дори загубата на 3 до 5 кг ще ви помогне да регулирате до известна степен кръвното си налягане. Посетете диетолог, ако е необходимо.

Преглеждайте редовно сърцето си

Необходимо е да се направи сърдечен преглед след 40-годишна възраст за мъжете и 50-годишна възраст за жените. Такива прегледи трябва да се правят на интервали от 2 години за хората с нисък риск и ежегодно за тези с висок риск, тъй като в този период от време метаболизмът може да се промени и да се развият заболявания. Освен това, прегледите трябва да започнат още на 30-годишна възраст, ако имате фамилна обремененост със сърдечни заболявания в млада възраст, както и ако пациентът или роднина от първа степен има диабет, хипертония и високи нива на холестерол.

*Информацията на нашия уебсайт няма за цел да предоставя насоки за диагностика и лечение. Не правете никакви диагностични и терапевтични процедури, преди да се консултирате с Вашия лекар. Статиите съдържат информация за терапевтични здравни услуги в Acıbadem Healthcare Group.

ЛЕЧЕНИЕ

ТЕХНОЛОГИИ

ACIBADEM

×
Search